• 24.06.2024, 03:10
  • Registrieren
  • Anmelden
  • Sie sind nicht angemeldet.

 

Lieber Besucher, herzlich willkommen bei: Aqua Computer Forum. Falls dies Ihr erster Besuch auf dieser Seite ist, lesen Sie sich bitte die Hilfe durch. Dort wird Ihnen die Bedienung dieser Seite näher erläutert. Darüber hinaus sollten Sie sich registrieren, um alle Funktionen dieser Seite nutzen zu können. Benutzen Sie das Registrierungsformular, um sich zu registrieren oder informieren Sie sich ausführlich über den Registrierungsvorgang. Falls Sie sich bereits zu einem früheren Zeitpunkt registriert haben, können Sie sich hier anmelden.

Beun

Full Member

CoolCurrent 450 W Rev. 3 - EPS (24pins) connection

Samstag, 13. November 2004, 11:08

Does the CoolCurrent 450 W Rev. 3 - Wassergekühltes Netzteil have a EPS (24pins) connection (new P4 systems)?

Re: CoolCurrent 450 W Rev. 3 - EPS (24pins) connec

Samstag, 13. November 2004, 11:47

The CC does have the normal 20-Pin-ATX-Connector and the 4-Pin-P4-Connector, if you really need an EPS-Connector (e.g. for Xeon-Systems) you should use an Adapter (you can buy it at pc-cooling.de or ask Stefak K. from AC-Berlin, he's always prepared for special interests ::)).

cya
x-stars

Edit: Maybe, I shoul add, that's not recommed to use ATX-NTs as EPS-NTs, becopuse in most cases you will need much power and the EPS-Standart was created to supply this power ;).
"Live free or die: Death is not the worst of evils."

Beun

Full Member

Re: CoolCurrent 450 W Rev. 3 - EPS (24pins) connec

Samstag, 13. November 2004, 12:35

Thanx for the fast reply :)

I want to use it for a Asus P5AD2 Deluxe mobo (Intel 925X chipset). I prefer a watercooled PSU. So what to do...

Re: CoolCurrent 450 W Rev. 3 - EPS (24pins) connec

Samstag, 13. November 2004, 12:45

hi,

we have a new board especialy for english (and english speaking) customers :)
von all den dingen die mir sind verloren gegangen,
habe ich am meisten an meinem Verstand gehangen

Re: CoolCurrent 450 W Rev. 3 - EPS (24pins) connec

Samstag, 13. November 2004, 13:01

This Asus-Board doesn't need the 24pin adapter. It can be used with 20/24 pin connectors. You can also buy the adapter (20>24) in our shop (but you dont need it).

Beun

Full Member

Re: CoolCurrent 450 W Rev. 3 - EPS (24pins) connec

Samstag, 13. November 2004, 15:30

Great to see an English section!

Thanx for all the help.